Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.
Assalamualaikum.... Selamat datang ke Blog Permata Kehiduopan.. Semoga Blog ini memberi manfaat kepada anda

Ingatlah Allah setiap waktu

Harga Minyak Dunia : USD 118.82 Per Barrel

Oleh edyesdotcom

1. Paklah telah mengumumkan harga minyak domestik akan kekal pada harga : RM2.70 per litter.

2. Harga Minyak dunia kini telah merundum kepada USD118 !! Harga minyak tersebut dalam aliran menurun dan berkemungkinan mencecah USD100 dan berlegar pada harga tersebut.

3. Kami sebagai rakyat Malaysia menuntut janji paklah untuk revise harga minyak supaya beban sebagai pengguna dapat dikurangkan sedikit sebanyak.

4. Mengapa perlu tunggu 1 September 2008 untuk mengubah harga minyak domestik sedangkan ketika harga minyak dunia melambung, harga minyak domestik dinaikkan tanpa notis.

5. Ketika ura-ura kerajaan ingin menaikkan minyak bulan Ogos, paklah menipu rakyat dengan menaikkan harga minyak pada bulan Jun iaitu dua bulan lebih awal. Sekiranya kita tunggu bulan Ogos iaitu pada hari ini, miyak dunia telah turun dan semakin merundum maka sepatutnya tiada kenaikkan harga minyak patut berlaku !

6. Saya begitu hairan mengapa kita begitu bergantung kepada minyak arab yang rendah kualiti itu berbanding minyak yang ada di bumi negara ini. Apakah dengan alasan menggunakan minyak import, maka kita termaktub dengan harga minyak global ?

7. Adakah paklah akan katakan selepas ini bahawa "Oleh kerana harga minyak telah turun, PETRONAS telah tidak untung untuk membantu menurunkan harga minyak"

8. Mengapa kita rakyat Malaysia tidak mempunyai peluang untuk merasai penurunan harga minyak sedangkan Singapura telah beberapa kali menurunkan harga minyak untuk rakyat mereka.

9. Apakah yang kerajaan lakukan sekarang ini, di waktu ini ? Adakah mengatur langkah untuk selamatkan Malaysia atau mengatur langkah untuk selamatkan Barisan Nasional ?

10. Akhir sekali saya ulangi, jika kerajaan tidak menaikkan harga minyak pada awal Jun tempohari dan mengotakan janji untuk menaikkan harga minyak pada bulan Ogos, sudah tentu tiada orang yang akan menderita kenaikkan harga minyak, sudah tentu tiada yang bertumbuk di stesen minyak, sudah tentu sehingga hari ini harga minyak kekal pada RM1.92 per litter.

Suber dipetik dari Tranungkite.net by EDYES

1 komentar:

aqil mubashshir nuruddin baharudin said...

salam ukuwah..kesempatan buka la blog saya,,,