Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.
Assalamualaikum.... Selamat datang ke Blog Permata Kehiduopan.. Semoga Blog ini memberi manfaat kepada anda

Ingatlah Allah setiap waktu

Pengundi Calon Bebas sokong Pro-M -Malaysiakini

Pungutan suara di kalangan pengundi dua calon bebas yang memenangi kerusi Fakulti Undang-undang dalam pilihanraya kampus Universiti Malaysia kelmarin, menunjukkan majoritinya menyokong kumpulan pro-Mahasiswa.

Dua calon tersebut - Noor Azween Mohd Iqbal dan Lim Bee San - memenangi kerusi Fakulti Undang-Undang.

Pungutan suara itu diadakan ekoran kumpulan yang bertanding dalam pilihanraya kampus kali ini tidak mendapat majoriti besar.

Kumpulan pro-Aspirasi yang kini dikenali sebagai Penggerak Mahasiswa mendapat 20 kerusi daripada 41 kerusi, manakala kumpulan pro-Mahasiswa mendapat 19 kerusi.

Berikutan itu, Lim dan Noor Azween memutuskan untuk mengatakan pungutan suara bagi menentukan kumpulan mana yang akan disokong untuk menubuhkan kabinet Majlis Perwakilan Pelajar (MPP).

Selepas selesai pungutan suara dibuat petang ini, 272 pelajar mengundi menyokong pro-Mahasiswa dan hanya 36 pelajar menyokong pro-Aspirasi.

Pungutan suara tersebut dibuat meliputi pelajar tahun satu, dua, tiga dan empat di dewan kuliah Fakulti Undang-undang.

Ia bermula dengan pungutan suara di kalangan pelajar tahun satu dan dua pagi tadi. Ia diikuti dengan pungutan suara pelajar tahun tiga empat tengahari tadi dan berakhir petang ini.

Exco Keusahawanan dan Ekonomi
Persatuan Mahasiswa Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya (PMAPIUM)

0 komentar: