Asalamualaikum kepada semua pengunjung blog ini.. semoga blog ini sedikit sebanyak mmberi manfaat kepada anda.. Insyaallah.
Assalamualaikum.... Selamat datang ke Blog Permata Kehiduopan.. Semoga Blog ini memberi manfaat kepada anda

Ingatlah Allah setiap waktu

ISA Mengganas Lagi., Dipukul hingga Lumpuh ?

Oleh Malaysiakini

Seorang surirumah mendakwa suaminya didera dan gagal dirawat dengan rapi sewaktu ditahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sehingga mengalami kelumpuhan.

Dalam laporan polisnya hari ini, Sharmila Uthiakumar mendakwa pasangannya Sanjeev Kumar Krishnan dibelasah dalam tempoh siasatan selama 55 hari sejak 28 Julai tahun lepas.

"Bahagian badan dan kepala beliau ditumbuk dan ditendang dengan kasut. Bahagian tulang beliau ditendang beberapa kali dengan menggunakan kaki.

"Kaki kiri dan tangan kiri beliau dipukul beberapa kali dengan menggunakan objek yang keras seperti kayu.

"Selain itu, beliau juga selalu dipukul dengan menggunakan botol yang berisi air," kata Sharmila dalam aduannya di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur pagi ini.

edyes wrote:

apa nak jadi nie? sampai lumpuh.,

Pertama sekali perkara ini harus disiasat terperinci. bukan oleh polis yang 'sentiasa betul' tetapi oleh sebuah badan bebas.

Sekiranya laporan ini sahih, sekiranya post mortem menunjukkan memang benar lelaki ini didera sewaktu di tahanan ISA, siapakah yang akan menjawabnya?

Siapakah yang akan jawab kejadian ini dan siapa yang akan bertanggungjawab?? Polis? Paklah ? Tun Mahathir? Ini soal kehidupan, lebih baik mati dari menderita kerana lumpuh .

ISA harus dimansuhkan .

Kekejaman ini harus lenyap dari bumi Malaysia .

0 komentar: